bubbles-zomer2022.reismee.nl

Ardeche

Zaterdag 2 juli 2022:Inmiddels 1 week later; we hebben met de auto het dorpje Sampzon bezocht, het hoogteverschil was dermate groot dat een bezoek per fiets niet verstandig leek. Wij vonden een heel oud kerkje dat nu als woning dienst doet, vervolgens toch per fiets het pad naar St. Alban Auriolles, eerst een keienpad, toen een modderpad, daarna een bospad en toen stonden we aan de rivier. Je kon een bootje bellen en dan kwam iemand je de rivier overzetten. We zijn maar teruggefietst naar de camping. Een enorme onweersbui kwam ook nog voorbij, In Sampzon ligt een leuk restaurant met regionale gerechten en vriendelijk personeel. Helaas was het hoofdgerecht niet helemaal onze smaak, maar we hadden wel voldoende gegeten. We zijn op dinsdag 28 juni verhuisd naar camping Arleblanc in Rosieres. Daar bleek opeens iets mis met een kabeltje en werkte de elektra niet. Elektra in deze temperaturen erg belangrijk om onze koelkast te laten functioneren. Uiteindelijk met wat geknutsel opgelost en de volgende dag een nieuw kabeltje gekocht. Op de camping staan al heel wat oude bekenden, die allemaal weer naar huis gaan als het hoogseizoen begint. Verder is het er nog erg rustig.

Op woensdag zijn we naar de markt in Joyeuse geweest. Voor de tijd van het jaar al heel erg druk bezocht vonden wij. We hebben een tijd op het terras gezeten, leuk om mensen te kijken, er is ook live muziek, en er waren zelfs al wat hippies aanwezig. De zonnebloemen langs de weg hebben het moeilijk door de droogte, maar bloeien wel. Diner op het terras van het campingrestaurant genoten, een beperkte menukaart, maar de kok kookt dit jaar beter dan vorig jaar.

Donderdag en vrijdag waren wat bewolkte dagen, er is ook een onweersbui voorbij gekomen, maar veel water is er niet gevallen. We hebben wat boodschappen gedaan en zijn teruggereden via Montréal, een piepklein oud dorpje met een kasteel. Het kasteel is in 1998 door een particulier gerestaureerd en het is open ter bezichtiging. 7 euro pp. vonden wij wat veel, dus we zijn niet binnen geweest. Het kasteel is tevens chambre d’hote en feestlocatie op afspraak. Elke zomer zijn er een soort middeleeuwse spelen bij het kasteel, daar wordt veel reclame voor gemaakt.

Er zitten heel erg veel vinken en merels op deze camping, er kwam een egeltje voorbij en een mol had het zo druk met iets opgraven dat hij zich niet liet afleiden door filmend publiek( de buurvrouw en ik).

We zijn naar het stuwmeer in Villefort gereden, een leuke rit over een erg bochtige weg. Villefort is een klein oud dorpje met veel hele oude slecht onderhouden huizen en een paar terrasjes. Aan het stuwmeer is een klein restaurantje waar je met zicht op het meer wat kunt eten en/of drinken.